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신-깨달음(God-Realization)

[사랑] 그는 모든 것을 배웠지만 보지 못했습니다. 바바는 아바타이고, 유일한 실재이다. 다른 모든 것은 환상이다 - 메허 바바

by 有然(유연) 2022. 3. 24.



그는 모든 것을 배웠지만 보지 못했습니다

Baba is the Avatar, the only Reality and everything else is illusion
바바는 아바타이고, 유일한 실재이다
다른 모든 것은 환상이다.
- AVATAR 메허 바바



그런 다음 Baba는 다음과 같이 시작했습니다.

여기 5일 있습니다. 여기 내 사하바에서 자유롭고 집에 있으십시오. 울고 싶으면 속으로 울어라. 겉으로는 웃는 얼굴을 하고 있다. 나에게 화환으로 내일 시간을 낭비하지 마십시오. 돈을 낭비하지 말자. 내가 화환을 짊어지지 말자.


내겐 핑크색 코트가 두 개뿐인데, 이 코트는 이미 당신의 화환에 의해 버릇이 없어졌습니다. 그들은 오래 가지 않을 것입니다. "Avatar Meher Baba ki jai!"라고 소리치지 마십시오. 매번, 그것도. 그렇게 해서 무슨 소용이 있겠습니까? 마음속으로 외쳐라. 다른 사람이 아니라 당신에게만 들려야 합니다.

오늘과 내일은 길찾기 4과목에 대한 설명을 드리겠습니다. 나는 구자라트어, 텔루구어, 힌디어 그룹에 같은 것을 설명했습니다. 우리는 설명에 처음 이틀을 보낼 것입니다. 서두르지 않고 천천히 진행하겠습니다.

매우 주의를 기울이십시오. 포인트가 작게 들리든 크게 들리든 똑같이 주의를 기울이십시오. 내가 말하는 것을 이해하려고 노력하십시오. 이해할 수 없다면 최소한 주의 깊게 들어야 합니다. 내 말을 듣는 것은 헛되지 않을 것입니다. 당신은 내가 오늘 말하는 것을 이해할 수 있을 것입니다. 몇 년이 지나고, 심지어는 몇 년이 지난 후에도요! 나는 농담을 할 수 있습니다. 나는 심각할 수 있지만 주의를 기울이십시오.

Baba는 Sakori의 Yeshwant Rao에게 "듣고 있습니까?"라고 물었다.

"네, 듣고 있어요, 바바." 그가 말했다.

그를 소개하자 바바는 "예슈완트 라오는 나의 오랜 동반자다"고 말했다. 바바는 계속했다:

당신이 나와 함께 여기 내 사하바에 있는 5일 동안 모든 걱정을 완전히 잊어야 합니다. 당신이 살았던 분위기를 남겨두고 그대로 두십시오. 육체적으로나 정신적으로나 여기 있으십시오. 내가 가는 곳마다 나를 따르라. 그렇게 할 수 없다면 육체적으로는 여기에 있지만 정신적으로는 항상 예전의 분위기에 머물게 될 것입니다.

Dhake는 Eruch가 Baba의 제스처에서 영어로 전달한 것을 마라티어로 번역하고 있었습니다. Baba는 영어와 마라티어 외에 다른 언어 번역이 필요한지 물었지만 아무도 필요하다고 느끼지 않았습니다.

덤벼들고 빙빙 도는 말 없이 곧장 내 할 말을 하겠다. 사람이 영적인 길을 이해하는 것은 매우 어렵고, 그 길에 있는 것은 더욱 어렵습니다. 이 길에 대해 듣고 이해하기를 원한다면 그것에 대해 쓰여진 책이 있습니다. 당신은 또한 성도들과 사두스에게 가서 그들의 설명을 들을 수 있습니다. 그러나 길은 지성을 넘어, 정신적 이해를 넘어, 마음 자체를 초월합니다.

하나님의 말씀은 이것을 처음부터 끝까지 설명하고 있습니다. 처음부터 끝까지 읽는 사람은 머리로는 이해하겠지만, 그렇다고 해서 하나님이 되었다거나 하나님을 붙잡았다는 것은 아닙니다.

읽고, 듣고, 기도하고, 잡탭하고, 사다나를 한다고 해서 도(道)에 들어가는 것이 아니다. 이러한 수단을 통해 우리는 스스로를 자유롭게 하는 대신 점점 더 구속하게 됩니다. 내 권한으로 이 말을 합니다. 당신은 무기한 금식할 수도 있고, 거꾸로 매달릴 수도 있고, 당신의 두뇌를 돌에 부딪힐 수도 있지만 결코 길로 인도하지 못할 것입니다.

설명을하겠습니다. 식사를 중단한다고 가정해 보겠습니다. 마음이 여전히 작동하고 인상이 만들어지기 때문에 이것 자체가 구속력을 만듭니다. 무엇이든 하는 것 – 자거나 깨어 있는 것, 움직임, 달리기, 호흡 – 모든 것이 인상을 만듭니다. 이 산스카라스의 복잡성은 항상 존재하며, 당신이 그것으로부터 자유로워지는 것은 불가능합니다! 하지만 어떻게 하면 자유로워질 수 있는지 알려 드리겠습니다.

이러한 자체 생성 바인딩에 대한 세 가지 구제책이 있습니다. 여기 있는 모든 사람에게 온 세상은 나 때문에 존재합니다. 내가 있기 때문에 온 세상이 존재합니다. Dhake가 있기 때문에 온 세상이 [그를 위해] 있습니다. 우리 때문에 세상이 존재합니다. 우리가 깊은 잠에 들어갈 때, 우리는 우리 자신, 이 세상 또는 다른 어떤 것에 대해 전혀 의식하지 않습니다. 자, 여기 있습니다. 여러분 모두가 여기 있는 것은 나의 존재 때문입니다. Dhake가 존재하지 않았다면 이러한 것들은 그에게 존재하지 않았을 것입니다.

이러한 인상의 얽힘에서 벗어나는 방법은 무엇입니까? 이 모든 우주가 존재하는 것은 내가 존재한다는 인상과 내 존재 때문에 존재한다는 것입니다. 영원히 우리는 모두 한 하나님입니다. 매일, 우리가 숙면 상태에 들어갈 때, 숙면 상태는 가장 근원적인 신의 상태이며, 그 상태에 있는 개인에게는 자신 외에는 아무것도 존재하지 않으며, 그는 무의식적입니다. 우리가 깨어났을 때, 우리는 마음을 통해 이 이중성을 다시 의식하게 됩니다. 왜냐하면 산스카라가 우리를 깨우기 때문입니다. 다시 우리는 우리의 원래 상태로 돌아가고 다시 [마야의] 우리 안에 있는 우리 자신을 발견합니다. 날마다 우리는 가장 본래의 상태에 들어가지만 그것을 알지 못하고 이 이중성을 다시 깨닫게 됩니다.

이제 필요한 것은 우리가 항상 눈을 크게 뜨고 가장 본래의 숙면 상태에서 의식을 해야만 하나됨을 체험하고 우리가 하나님임을 알게 되는 것입니다. 그러나 그것은 완전히 불가능합니다. 왜요? 우리와 함께하는 나[자아]가 있기 때문입니다.

하나님은 우리의 생명인 호흡보다 우리 존재에 무한히 더 중요합니다.

당신의 호흡은 당신의 삶입니다. 호흡은 우리 존재와 매우 밀접하게 관련되어 있으므로 호흡을 멈추는 즉시 우리는 죽습니다. 그것의 재미를 봐. 여러분 모두 숨을 쉬세요. 그러나 당신은 당신의 호흡에 대해 결코 생각하지 않습니다. 가장 본래의 숙면 상태에서도 숨을 쉬고 있지만 알지 못합니다. 그것은 우리 삶과 매우 밀접하게 연관되어 있어서 기억할 필요조차 없습니다.

바바는 "빨리 끝내지 않으면 하품을 시작하고 원래 상태로 들어가는 사람도 있을 것"이라고 농담했다.

Baba는 계속해서 다음과 같이 설명했습니다.

우리는 노력할 때만 호흡을 알아차립니다. 그러면 우리의 호흡이 삶에 얼마나 중요한지 알게 됩니다. 당신의 호흡과 비교할 때, 신은 당신에게 무한히 가깝습니다! 우리가 호흡을 의식하지 못할 때 어떻게 우리에게 그렇게 가까이 계시는 하나님을 의식할 수 있습니까? 사람이 익사하려고 할 때 그는 자신의 호흡을 알아차립니다. 그러므로 신을 경험하려면 신의 바다에 빠져야 한다! 우리는 많은 것을 말하고 이해하려고 노력합니다. 그러나 우리의 실존을 의식하기 위해서는 신성한 사랑의 바다에 빠져야 합니다!

몇 년 전 벽에 걸린 두 번째 사진처럼 옷을 잘 차려입은 남자가 나에게 와서 40년 동안 하나님을 찾았고 성도들이 지시하는 대로 모든 것을 했다고 말했습니다. 신을 찾을 수 없었다. 나는 그가 나에게 순종하면 신을 깨달을 것이라고 말했다. “순종할 것이 무엇이 있겠습니까? 제 머리를 베고 당신의 발 앞에 두겠습니다!”

이 소식을 듣고 기뻤습니다. 나는 그에게 그의 머리를 잘릴 필요는 없지만 알몸으로 Ahmednagar의 거리를 배회해야 한다고 말했습니다. 그는 "내가 나가르 주민이고 많은 사람들이 거기에서 나를 알고 있기 때문에 이것은 너무 어렵습니다. 나는 거기에서 좋은 위치에 있습니다. 어떻게 당신의 말대로 할 수 있습니까?"

그러니 머리를 자르는 것이 얼마나 쉬운 일이고 나에게 순종하는 것이 얼마나 어려운지 생각해 보십시오! 사랑, 순종, 항복에 대해서는 나중에 말씀드리겠습니다.

기적에 대한 눈을 뜨고 싶습니다. 영적인 길의 의미를 이해하는 것이 너무 어렵고, 실제로 그 길에 있는 사람을 아는 것은 더욱 어렵습니다.

인도에서는 사람들이 황토색 카프니 옷을 입고 흘러내리는 수염과 긴 머리를 가진 사람을 보면 서둘러 그를 존경하고 다른 사람들, 심지어 부유하고 지적인 사람이라도 그를 숭배하는 데 따르는 것이 흔한 습관입니다.

의식의 일곱 차원이 있습니다. 첫 번째 차원에 들어서면 몸에 대한 의식을 잃게 됩니다. 멋진 광경을 보고 감미로운 음악을 듣고 달콤한 냄새를 맡을 수 있습니다. 당신은 단순히 미쳐! 따라서 사람이 한 계에서 다음 계로 가는 길을 가면 마치 사람이 침대에서 일어나기 전에 이불이나 담요를 덮어 버리는 것과 같은 방식으로 의식을 잃습니다. 길 위에 있는 사람은 완전히 화를 낸다! 사람들은 그런 사람이 실제로 미쳤다고 생각합니다. 의사의 관점에서 Rangole이 완전히 미쳤고 Sarosh는 미친 것처럼 보이지만 실제로는 Path에 있다고 가정합니다. 사로쉬는 신체 의식이 없습니다. 그는 먹지도 않고 자지도 않는다. 겉으로 보기에는 사로쉬와 랑골 모두 화난 것처럼 보입니다. 그렇다면 Vinoo는 어떻게 그 차이를 구별할 수 있습니까?

Baba는 미친 Fakir Bua의 이야기를 반복했습니다.

태초에 이곳 메헤라바드에는 학교, 병원, Mad Ashram 등이 있었습니다. Mad Ashram에서 Fakir Bua라는 이름의 사람은 누구보다 미쳤습니다. Poona의 Tyebali가 여기에서 일하고 있었습니다. Mad Ashram이 해산된 후 Fakir Bua는 Poona로 다시 보내졌습니다. 나처럼 손가락을 움직이는 버릇이 있었다. Tyebali는 Fakir Bua가 내 담당이었다는 소문을 퍼뜨렸습니다! 그 소식을 들은 푸나의 사람들이 그에게 다가와 그의 다르샨을 빼앗기 시작했습니다.

P. N. Limkar가 일어서서 확언했습니다. "나는 사람들이 Fakir Bua의 darshan을 복용하는 것을 봤습니다. 그는 이제 죽었습니다."

바바는 계속했다:

Fakir Bua는 주변 환경을 전혀 모르고 완전히 미쳤습니다. 그는 영적인 길에 있지도 않았고 미친 척하지도 않았습니다. 그는 사람들이 왜 그에게 와서 존경심을 표하는지 조금도 알지 못했습니다. 그러나 이제 위선자가 되는 것, 자신이 아닌 척하는 것은 매우 낮은 유형의 죄이기 때문에 포즈를 취하지 말라고 경고합니다.

위선자들이 많습니다. 그들은 영적 스승의 그것과 외적으로 닮은 분위기를 그들 주위에 만듭니다. 그래서 자연스럽게 그들은 그들 앞에 군중을 모았습니다. Paramatma는 자비롭고 모든 사람을 용서하지만 위선자는 아닙니다! 당신은 선하거나 악할 수 있지만 겉으로 당신의 내면을 보여주십시오.

나는 항상 나를 사랑하는 사람들에게 내가 아바타이자 고대의 존재라고 느낀다면 공개적으로 말해야 한다고 말합니다. 그러나 그것에 대해 조금이라도 의심이 든다면 Baba가 아바타라고 생각하지 않는다고 말하십시오. 내가 사기꾼이라고 생각한다면 그렇게 말하십시오. 나는 에인션트 원이며, 당신이 무슨 말을 하든 내게는 조금도 영향을 미치지 않습니다. 온 세상이 내 발 앞에 엎드려 절하거나 나를 대적하면 내게는 하나이니라. 나는 칭찬이나 학대에 영향을 받지 않습니다.

Abdul Majid, Baba가 아바타라고 생각하지 않는다면 사람들에게 그가 아바타라고 말하지 마십시오. 자기 자리에서 나에 대해 이야기하며 "바바는 아바타, 유일한 현실이고 나머지는 모두 환상"이라고 말하면서 동시에 아내의 죽음에 대한 전보를 받고 구타를 시작한다면 당신의 가슴, 흐느끼고 우는 것 - 청중은 어떻게 생각할까요? 그들은 당신이 훈계하는 것과 지금 우는 것과는 다르게 행동한다는 것을 알게 될 것입니다! 당신은 당신 자신이 실천하지 않는 것을 설교합니다. 당신은 내가 말하는 것을 실천할 때만 사람들에게 나에 대해 말할 권리가 있습니다!

압둘 마지드 칸(Abdul Majid Khan)은 "바바, 나는 당신의 아바타후드를 전적으로 믿으며, 그 믿음을 바탕으로 사람들에게 당신에 대해 알립니다."라고 선언했습니다.

Baba는 "나는 그것을 알고 있습니다. 당신은 나를 완전히 신뢰하고, 나는 당신을 사랑합니다. 당신은 나의 보석입니다."

15분간의 휴식 후 오전 9시 35분에 모두가 다시 모였습니다. 홀에서 Baba가 받아쓰기를 계속했습니다.

내가 고대의 존재라고 말할 때, 나는 너희 모두 안에 있고, 모든 것 안에 있고, 나는 혼자이다. 이것은 "나는 에루크다"라고 말하는 에루크의 나와 다르다. 질문은 자연스럽게 발생합니다. 고대의 I와 다른 모든 것의 I 사이의 차이점은 무엇입니까? 내가 에인션트 원(Ancient One)이기 때문에 무슨 말을 더 할 수 있겠습니까! 그리고 에룩이 "나는 사람이다, 나는 에룩이다"라는 말 외에 무슨 말이 더 있겠습니까? 마찬가지로 내가 고대의 존재임을 선언하는 것 외에는 달리 할 말이 없다. 내가 THAT이기 때문에 그렇게 말하는 것이 매우 자연스럽습니다! 나의 나는 무한하고 나눌 수 없는 진리이다! 당신의 나는 거짓이고 제한적이며 이중성으로 가득 차 있습니다.

하나님이 말씀하신다를 읽은 후, 당신은 당신이 하나님이라는 것을 이해하게 될 것이지만, 이러한 이해가 당신에게 당신이 하나님이라고 말할 수 있는 권위를 주지는 않을 것입니다. 책에는 이에 대한 명확한 그림이 나와 있습니다. 그러한 진실이 밝혀진 적이 없습니다. 그리고 Vinoo가 그것을 읽을 때, 그는 자신이 신이라는 것을 알게 될 것이지만, 그는 자신이 신이라고 선언할 권한이 없을 것입니다. 그러려면 나처럼 자신을 남자로 알고 있는 경험을 해야 한다.

Rishis와 munis는 우리 회사를 갈망합니다. 여러분 모두 운이 좋습니다. 나는 고대의 존재다. 나는 어디에나 혼자입니다. 나는 너희 모두 안에 있고 나 외에는 아무도 없다.

기적에 대해 Baba는 이전 세 그룹에 설명했던 내용을 반복했습니다.

이제 우리는 기적에 대해 이야기할 것입니다. 여러 곳의 연인들이 보낸 편지를 받았습니다. "우리는 여기서 바바를 물리적으로 봤습니다... 바바의 은총으로 죽은 아이가 살아났습니다... 바바의 나자르로 우리 사업은 번창했습니다." 등등.

나는 그들에게 이렇게 말합니다. 나는 기적과 아무 관련이 없습니다.
영성이나 사랑의 길은 기적과 아무 상관이 없습니다.
오랜 세월 동안 나는 어떤 기적도 행하지 않았습니다. 이러한 현상은 신도의 사랑과 믿음으로 일어날 수 있지만, 그렇다고 해서 바바가 책임을 지는 것은 아니다.
나는 고대의 존재다. 세월이 흘러도 나는 너희 가운데 온다.
나의 첫 번째 위대한 기적은 이 모든 창조물이었고, 두 번째는 내가 침묵을 깰 때일 것입니다.
그 사이에 나에게 기인한 모든 [소위] 기적은 내 것이 아닙니다.

바바는 성인과 사두스에 의한 세속적 욕망의 성취에 대해 머물렀고, 그의 설명은 다른 집단에 주어진 것과 유사했다. 그는 또한 다음과 같이 말했습니다.

만일 누군가 Shah Saudagar[상인 왕자]에게 바늘을 사기 위해 접근한다면, 그는 엄청난 양의 상품을 다루는 훌륭한 상인이기 때문에 터무니없을 것입니다. 도매상이라도 바늘 한 개를 팔지 않을 것입니다. 그러려면 대리점에 가야 합니다.

내가 당신에게 원하는 것은 당신의 사랑이고, 나는 항상 그것을 말해왔다. 그러나 나는 먼저 당신에게 내 사랑의 선물을 주어야 합니다. 그렇지 않으면 어떻게 나를 사랑할 수 있습니까! 나를 사랑하는 것은 농담이 아닙니다. 영적인 길과 그 첫걸음에 대한 책들이 기록되어 있습니다. 결국 하나님을 깨닫기 위해서는 연합을 이루기 위해서는 시간의 순환과 순환이 필요하다고 합니다.

이 세상에는 신을 진정으로 사랑하는 사람들인 Mard-e-Khuda가 있습니다. 그들은 실제로 사랑하는 자의 발의 티끌이 되었습니다. 그러나 그러한 사람들 중 100만 명 중에서 오직 한 사람만이 순환 후에 하나님을 깨닫습니다.

예술을 하거나, 푸자(puja)를 하거나, 화환을 장식하거나 다른 전통적인 형태의 예배를 드려서는 사랑이 만들어질 수 없습니다. 하피즈는 말한다:

"사랑은 의례, 의식, 의례를 통해서는 만들어질 수 없습니다.

그런 종류의 어떤 것도 사랑을 만들지 않습니다. 사랑의 선물로 받아야 한다."

사랑의 선물은 무엇입니까?
내 실재를 살짝 엿볼 수 있다는 것은 내 기쁨을 의미합니다.
그것을 경험하는 즉시 사랑으로 불타오르는 것입니다.
Vinoo가 여성, 사랑 등에 관한 모든 것을 읽었음에도 불구하고 여성을 본 적이 없다고 가정해 봅시다.
그는 모든 것을 배웠지만 보지 못했습니다.
우연히 아름다운 여인과 마주하게 된다면 그의 상태는 어떨까요?
그는 아름다움을 포용하기를 갈망하고 갈망하며, 그의 욕망이 충족되지 않는 한, 그것은 계속 증가할 것입니다.


Baba는 Kaikobad의 고양된 경험에 대해 Marathi 그룹에 이야기하고 다음과 같이 말했습니다.

Kaikobad가 특정 경험이 있기 때문에 나를 사랑하는 것은 자연스러운 일이며, 내가 당신에게 나를 사랑하라고 자주 말하지만 내가 나의 모습을 선물하지 않는 한 당신은 나에게 그 사랑을 가질 수 없습니다. 이 모든 것은 나이를 거듭해서 반복해서 말해왔다. 내가 당신에게 그 선물을 주지 않으면 당신은 나를 사랑할 수 없을 것입니다.

사랑보다 더 큰 것이 있으니 그것은 순종입니다. 그러나 사랑과 순종보다 더 위대한 것은 몸과 마음과 영혼의 모든 것을 주님의 발 앞에 완전히 내어주는 항복입니다. 이 주제에 대해 쓰여진 책이 있지만 아무도 내가 원하는 대로 나에게 굴복하지 않았습니다. 당신은 모든 것을 포기하지만, 당신이 포기할 수 없는 당신의 마음을 통제할 수 없습니다. 이 모든 연극이 사라지는 것보다 당신이 그것을 항복하자마자!

사랑, 순종, 굴복의 차이는 사랑은 사랑하는 자의 뜻을 구하고, 순종은 사랑하는 자의 뜻을 행하며, 항복은 사랑하는 자의 뜻에 복종한다는 것입니다. 사랑은 신이 인간에게 준 선물이고, 순종은 Sadguru가 인간에게, 항복은 Sadguru에게 인간이 주는 선물입니다.

이제 우리는 그러한 높은 것들에 대해 이야기하고 있습니다. 내가 이 모든 고상한 것들을 너희에게 설명하고 있으나 그것은 모두 피상적이다. 왜요? 내가 말하는 것은 당신의 귀로 듣고 있기 때문입니다. 나는 내 안에서 영원히 자유롭다. 나는 당신 안에 영원히 묶여 있습니다. 나밖에 없어 "너" 같은 건 없어 어디에서나 나뿐입니다. 당신 안에서 나는 결속되어 있습니다. 당신은 내 앞에 앉아 있고, 눈으로 나를 보고, 바깥 풍경, 곡식, 언덕의 범위를 봅니다. 나는 당신이 모두 꿈을 꾸고 있다고 말합니다. 그러나 당신은 그것을 믿지 않습니다!

사로쉬가 밤에 잠을 자고 내가 당신에게 말하는 모든 것에 대해 꿈을 꾼다고 가정해 보십시오. 하지만 꿈에서 꿈이라고 말해도 믿기지 않고 현실로 받아들인다! 그는 깨어나자마자 그것이 실제로는 모두 꿈이었다는 것을 자동으로 알게 됩니다. 마찬가지로, 여러분 모두는 지금 꿈을 꾸고 있습니다. 길고 세속적인 꿈입니다. 오랜 세월에 걸쳐 당신은 이 꿈을 꾸었고 그 속에서 수많은 탄생, 가족, 죽음을 겪었습니다. 그러나 당신은 이 꿈을 현실로 받아들입니다! 이 꿈에서 깨어날 때, 즉 하나님을 깨달을 때, 당신은 당신이 지금까지 꿈을 꾸고 있었고 지금 내가 말하는 것이 모두 사실임을 저절로 알게 될 것입니다.

지금까지 총 93건이 논의되었습니다. 우리는 몇 가지 사항을 건너뛸 것입니다. 나는 당신이 내 회사를 즐기기를 바랍니다. 오늘 이 골치 아픈 일을 끝내고 내일로부터 자유로워지자. 무수한 점에도 불구하고 결국 모든 것은 0입니다. 나는 유일한 현실이고, 당신이 나를 사랑한다면 당신은 나를 찾을 것입니다. 이 상태는 마음의 영역을 넘어, 지성을 초월합니다. 나는 이 진리를 당신에게 여러 가지 방법으로 설명하려고 노력하지만 아무 소용이 없습니다. 당신이 나를 사랑하지 않는 한, 당신은 나를 찾을 수 없습니다. 나를 사랑하는 방법? 우리는 그 점을 다룰 것입니다. 누가 감히 나를 사랑하는지 보자. 나는 구자라트어, 텔루구어 및 힌디어 그룹에 동일한 내용을 설명했으며 이제 이 그룹에서 누가 나에게서 이 선물을 받기 위해 앞으로 나오는지 보게 될 것입니다.

Baba는 태양의 예를 인용했습니다. 태양의 광선은 모든 곳에서 떨어지지만 방 안에 갇힌 사람은 광선의 혜택을 받지 못합니다. 마찬가지로 정신적 우산 아래 자신을 보호하는 사람들은 항상 존재하는 바바의 은총의 소나기를 결코 즐기지 못합니다.

그런 다음 그는 말했습니다: Babajan이 어떻게 저에게 나의 실제 상태를 깨닫게 했는지, 그것을 얻었을 때 어떻게 느꼈는지, Upasni Maharaj가 어떻게 저를 정상 의식으로 끌어들였습니까? 이것들은 여러분이 듣고 기뻐할 문제입니다.

여기 Sakori에서 Yeshwant Rao, [Shantaram] Tipnis 및 [Nusserwan] Bharucha를 만나서 기쁩니다. Godavri Mai님이 Sakori에 있습니다. 그녀의 마음을 가진 사람은 이 세상에 없다! 그녀의 순수한 마음만큼은 누구도 따라올 수 없습니다. 그러나 신실현은 전혀 다른 문제이다. 나는 그녀의 마음의 질에 대해 이야기하고 있습니다. 구자라트족이 여기에 있을 때 고다브리는 메헤라바드에 왔다. 나는 그녀에게 내가 크리슈나였을 때 그녀가 야쇼다[크리슈나의 양부모]였다고 말했다. 나는 또한 그녀에게 사하바 후에 사코리를 방문하여 그곳에서 며칠 동안 머물지만 내가 쉬도록 그녀가 직접 음식을 요리해야 한다고 말했습니다. 그녀는 내가 이 말을 하는 것을 들었을 때, 그것에 대해 매우 기뻐했습니다. 그러나 지금 내가 거기에 가고 싶었을 때 그녀는 그녀의 프로그램을 위해 Surat에 갔다.

고다브리는 예슈완트 라오를 통해 내가 1월에 최소 7일 동안 사코리에 오면 행복할 거라고 편지를 보냈다. 예정대로 섬겨드리지 못해 아쉽지만, 바바 엄마니까 바바 아이가 잘 들어주고 기쁘게 해드려야 한다고 하더라구요! 나는 그녀의 편지를 받아 기뻤지만 1월에 시간이 없었습니다. 다른 곳에서 여성들에게 사하바를 약속했기 때문입니다. 그러나 그녀의 편지는 나에게 다음과 같은 생각을 하게 했다. 여자에게 사하바를 주어야 할까, 아니면 내가 야쇼다의 사하바에 머물러야 할까?

Baba는 Vishnu에게 마라티어로 Godavri의 편지를 읽어달라고 요청했고 그가 그렇게 했을 때 Baba는 계속했습니다.

나는 왜 [순수한] 마음으로 Godavri Mai가 전 세계에서 동등하지 않다고 말했는가? 첫 번째 요점은 그녀에게 약간의 에고의 흔적이 없다는 것입니다. 나 말고는 아무도 알 수 없었고, 자존심이 없는 게 장난이 아니다. 머리부터 발끝까지 그녀는 사랑으로 가득 차 있습니다. 그리고 이것도 농담이 아닙니다!

마하라지는 완벽했다. 그는 Godavri와의 과거 관계에 대해 알고 있었습니다. 중요한 것은 현재가 아닙니다. 과거 연결입니다. 내가 말하는 것은 사실입니다. 내가 크리슈나였을 때 그녀는 야쇼다였습니다. 이제 나는 사코리로 갈 것인지 인도의 여러 곳에서 여성 애호가들에게 사하바를 줄 것인지 고민하고 있습니다. 그들은 내가 아무도 보지 않을 1년 동안 은둔 생활을 할 계획이기 때문에 그것을 간절히 바라고 있습니다.

구글번역


Baba then began:

You have five days here. Be free and at home in my sahavas here. If you want to weep, weep inwardly; outwardly put on a smiling countenance. Don't waste time tomorrow with garlanding me. Let us not waste money, and let me not be burdened with garlands.


I have only two pink-colored coats, and this one has already been spoiled by your garlands. They won't last long. Don't shout "Avatar Meher Baba ki jai!" every time, either. What is the use in doing that? Shout within your heart; it must be heard only by you, not by others.

Today and tomorrow, I will give you some explanations regarding the four subjects in the Directions. I have explained the same things to the Gujarati, Telugu and Hindi groups. We will spend the first two days in explanations. We will not hurry, but proceed slowly.

Be very attentive. Whether a point sounds small or big, be equally attentive. Try to grasp what I say. If you cannot grasp it, then at least listen carefully. Listening to me will not be in vain. You will be able to grasp what I say today, after years, or even after some births! I may crack jokes. I may be serious, but be attentive.

Baba asked Yeshwant Rao of Sakori, "Are you listening?"

"Yes, I am listening, Baba," he said.

Introducing him, Baba remarked, "Yeshwant Rao is my old companion." Baba continued:

For the five days you are here with me in my sahavas, you should forget completely all your worries. Let the atmosphere you have been living in be left behind and remain where it is. Physically and mentally, be here. Follow me wherever I go. If you cannot do that, then although physically present here, mentally you will always be in your old atmosphere.

Dhake was translating in Marathi what Eruch was conveying in English from Baba's gestures. Baba inquired if any other language translation was necessary besides English and Marathi, but no one said he felt the need for it.

I will come straight to what I have to say, without beating about the bush and speaking in a roundabout way. It is very difficult for one to understand the spiritual path, and still more difficult to be on the Path. If you merely want to hear and understand about this Path, there are volumes written about it. You can also go to saints and sadhus and listen to their explanations. But the Path is beyond intelligence, beyond mental understanding, beyond mind itself.

God Speaks narrates this from the beginning to the end. Anyone who reads it from the first word to the last will understand it mentally, but that does not mean that thereby he has become God or has caught hold of God.

Reading, hearing [explanations], praying, jap-tap, sadhana do not make one enter the Path. By these means, instead of freeing ourselves, we get more and more bound. I tell you this on my own authority. You may fast indefinitely, you may hang upside down, you may knock your brains out on stones, yet they will never lead you to the Path.

I will explain. Suppose one stops eating. This in itself creates bindings because the mind is still functioning and impressions are created. Doing anything — sleeping or keeping awake, movement, running, breathing — everything creates impressions. This complication of sanskaras is always there, and it is impossible for you to free yourselves from it! But I will tell you how you can get free.

There are three remedies for these self-created bindings. For every individual here, the whole world exists because of the I. Because I am, the whole world is. Because Dhake is there, the whole world is there [for him]. Because of us the world exists. When we enter deep sleep, we are not at all conscious of ourselves, of this world or anything else. Now, I am here. It is because of my existence that all of you are here. Had Dhake not existed, these things would not have existed for him.

How to get ourselves out of these entanglements of impressions? It is through the impression that I exist and because of my existence that this whole cosmos exists. Eternally we are all one God. Every day, when we enter into the sound sleep state, the sound sleep state is the most original God state, and for any individual in that state there exists nothing except himself — of which he is unconscious. When we wake up, through the mind we again become conscious of this duality, because the sanskaras wake us up. Again we retire into our original state and again we find ourselves in this cage [of maya]. Although daily we enter into our most original state, we know not of it, and again become aware of this duality.

Now what is required is that we must be conscious in our most original state of sound sleep with wide open eyes all the time, and then we will experience only Oneness and know that we are God. But it is so totally impossible. Why? Because we have I [ego] with us.

God is infinitely more vital to our existence than our own breath, which is our very life.

Your breath is your life. Breath is so vitally associated with our being that as soon as we stop breathing, we are dead. Look at the fun of it. All of you breathe. But you never give a thought to your breathing. Even in the most original state of sound sleep, you are breathing but you do not know it. It is so very vitally associated with our life, we have not even the need to remember it.

Baba joked, "If we do not finish this off soon, some of you will start yawning and go into the most original state!"

Explaining further, Baba continued:

We are only aware of our breathing when we exert ourselves. Then we come to know just how vital our breath is for life. Compared to your breathing, God is infinitely nearer to you! When we are unconscious of our breathing, how can we be conscious of God, Who is so very near us? When one is about to drown, he becomes aware of his breath. Therefore, to experience God, one must drown in the Ocean of Divinity! We say a lot of things and try to understand them; but to be conscious of our Real Existence, we must drown in the Ocean of Divine Love!

Many years ago, a well-dressed man came to me — when I appeared as in the second photograph on the wall — and told me that for 40 years he was in search of God, and did everything as the saints directed him, but still could not find God. I told him if he obeyed me he would get God-realization. He replied, "What is there to obedience? I am ready to cut off my head and lay it at your feet!"

I was glad to hear this. I told him there was no need to cut off his head, but he should roam about the streets of Ahmednagar naked. He said, "This is too difficult since I am a resident of Nagar and many know me there. I hold a good position there. How is it possible to do as you say?"

So just think how easy it is to cut off the head, and how difficult it is to obey me! I will tell you later about love, obedience and surrender.

I want to open your eyes about miracles. It is so difficult to understand the meaning of the spiritual path, and to know those who are really on the Path is even more difficult.

In India, it is a common habit that if people see a man dressed in an ocher-colored kafni with a flowing beard and long hair, they hasten to revere him and others follow suit in worshiping him, even rich and intelligent persons.

There are seven planes of consciousness. When you pass into the first plane, you lose consciousness of your body. You see wonderful sights, hear sweet music and smell sweet smells. You simply go mad! Thus, as one progresses on the Path from one plane to the next, one loses one's consciousness in the same way a man throws aside his covering of a sheet or blanket before getting out of bed. One who is on the Path becomes completely mad! People think such a one is actually mad. Suppose from a doctor's point of view Rangole is totally mad, and Sarosh, although he appears mad, is actually on the Path. Sarosh has no body consciousness; he neither eats nor sleeps. Outwardly, both Sarosh and Rangole appear mad. So how can Vinoo tell the difference?

Baba repeated the story of the deranged Fakir Bua:

In the beginning, here in Meherabad, there was a school, hospital, Mad Ashram, et cetera. In the Mad Ashram, one named Fakir Bua was more mad than anyone else. Tyebali of Poona was working here. After the Mad Ashram was disbanded, Fakir Bua was sent back to Poona. He had the habit of moving his fingers, similar to me. Tyebali spread the rumor that Fakir Bua was my chargeman! Hearing about it, people in Poona began approaching him and taking his darshan.

P. N. Limkar stood up and affirmed, "I have seen people taking Fakir Bua's darshan. He is now dead."

Baba continued:

Fakir Bua was oblivious to his surroundings and completely mad. He was neither on the spiritual path, nor was he pretending to be mad. He had not the slightest idea why people were coming to him and paying him respect. But now, I warn you against posing, because to be a hypocrite, to pretend to be what you are not, is a very low type of sin.

There are many who are hypocrites. They create an atmosphere around them which outwardly resembles that of a Spiritual Master. So naturally they gather crowds before them. Paramatma is all-merciful, forgives all, but not hypocrites! You may be good or bad, but outwardly show what you are inwardly.

I always tell those who love me that if they feel I am the Avatar and Ancient One, they should say so openly. But if there is the slightest doubt in your mind about it, then say you don't feel Baba is the Avatar. If you think I am a fraud, say so. I am the Ancient One, and whatever you say does not affect me in the least. If the whole world were to bow down at my feet or oppose me, it is one and the same to me. I remain unaffected by praise or abuse.

Abdul Majid, if you don't feel Baba to be the Avatar, don't tell people that he is. If you speak about me at your own place and say: "Baba is the Avatar, the only Reality and everything else is illusion," and at the same time, if you were to get a telegram about the death of your wife and start beating your breast, sobbing and crying — what will your audience think? They will find that you behave differently from what you exhort, and what you call illusion you now weep about! You preach what you yourself do not practice. You have the right to tell people about me only when you yourself practice what I tell you!

Abdul Majid Khan declared, "I have full faith in your Avatarhood, Baba, and on the strength of that faith I inform people about you."

Baba replied, "I know it. You have full faith in me, and I love you. You are my gem."

After a fifteen-minute recess, everyone reassembled at 9:35 A.M. in the hall, and Baba continued his dictation:

When I say I am the Ancient One, I am in you all, in everything, and I alone am — this I of mine is different from Eruch's I which says "I am Eruch." The question naturally arises, what is the difference between the I of the Ancient One and the I of all others? What more can I say, because I am the Ancient One! And what more can Eruch say besides, "I am a man, I am Eruch." In the same way, besides declaring that I am the Ancient One, there is nothing else to say. It is quite natural for me to say so, as I am THAT! My I is the Truth, infinite and indivisible! Your I is false, limited and full of duality.

After reading God Speaks, you will understand that you are God, but this understanding will not give you the authority to say that you are God. In the book, a clear picture of this is given. Never before have such truths been revealed. And when Vinoo reads it, he will know that he is God, but he will not have the authority to declare that he is God. For that, he must have the experience as I have, just as he knows himself to be a man.

Rishis and munis long for my company. All of you are very lucky. I am the Ancient One. I alone am everywhere. I am in you all, and there is no one besides me.

Referring to miracles, Baba repeated what he had explained to the previous three groups:

Now we shall speak of miracles. Letters from lovers of different places are received: "We saw Baba here physically ... By Baba's grace my dead child became alive ... By Baba's nazar our business has prospered," and so on, and so forth.

To them, I say: I have nothing to do with miracles. The path of spirituality or love has nothing to do with miracles. Over the ages, I have not performed any miracles. Such phenomena may happen through the devotee's love and faith, but that does not mean that Baba is responsible for them. I am the Ancient One. Age after age, I come among you. My first great miracle was this whole creation, and the second will be when I break my silence. In between, all the [so-called] miracles that may be attributed to me are not mine.

Baba dwelled on the fulfillment of worldly desires by saints and sadhus, and his explanation was similar to that given to the other groups. He also said:

If anyone approaches a Shah Saudagar [merchant prince] to purchase a needle, it would be ridiculous, because he is a great merchant dealing in vast quantities of wares. Even a wholesaler would not sell a single needle. For that, you have to go to a retailer.

What I want from you is your love, and I have always been saying it. But I must first give you the gift of my love; otherwise, how can you love me! To love me is no joke. Volumes have been written on the spiritual path and its first step. In the end, it is mentioned that for one to realize God, cycles and cycles of time are required to achieve Union.

In this world, there are Mard-e-Khuda — real lovers of God. They have actually become the very dust of the feet of the Beloved. But from one lakh of such persons, only one, after cycles, realizes God.

Love cannot be created by doing arti, performing puja, garlanding or other traditional forms of worship. Hafiz says:

"Love cannot be produced through rites, rituals and ceremonies.

Nothing of the sort creates love. It should be gained as a love-gift."

What is the gift of love? It means my pleasure to give you just a glimpse of my Reality. No sooner do you experience it than you are set on fire with love. Suppose Vinoo has never seen a woman, although he has read all about women, love, et cetera. He has learned everything, but has not seen. If by chance he comes face to face with a beautiful woman, what is his condition? He craves and desires to embrace the beauty, and as long as his desire remains unfulfilled, it will go on increasing.

Baba spoke to the Marathi group about Kaikobad's heightened experiences and remarked:

It is but natural for Kaikobad to love me because he has had certain experiences, and unless I give the gift of my glimpse, you cannot have that love for me, although I am telling you so often to love me. All this I have been repeatedly saying age after age. Unless I give you that gift, you will not be able to love me.

There is one thing greater than love, and that is obedience. But greater than love and obedience is surrender, completely surrendering everything — body, mind, soul — at the feet of the Master. There are volumes written on this subject, but no one has surrendered to me as I want. You surrender everything, but you have no control over your mind, which you cannot surrender. No sooner do you surrender it than this whole play vanishes!

The difference between love, obedience and surrender is that love seeks the will of the Beloved, obedience performs the will of the Beloved, and surrender resigns to the will of the Beloved. Love is a gift of God to man, obedience is the gift of the Sadguru to man and surrender is the gift of man to the Sadguru.

Now we are talking about such high things. I am explaining all these high things to you, but it is all superficial. Why? Because what I say, I myself hear through your ears. I am eternally free in me; I am eternally bound in you. There is only I, nothing like "you." It is only me everywhere. In you, I am bound. You are sitting before me, you see me with your eyes, you see the landscape outside, the crops, the range of hills. I say you all are dreaming. But you do not believe it!

Suppose Sarosh goes to sleep at night and dreams about all the things that I am telling you about. But, despite my telling him in his dream that it is a dream, he cannot believe it and takes it to be real! No sooner is he awake than he knows automatically that it was, in actuality, all a dream. Similarly, you are all dreaming now — a long, worldly dream. Over the ages, you have been dreaming this dream and, in it, you have had numberless births, families and deaths. But you take this dream to be real! When you awaken from this dream, that is, when you realize God, you will spontaneously know that you were dreaming all the while and whatever I am telling you now is true.

Altogether, there have been 93 points discussed thus far. We will skip over some points. I want you to enjoy my company. Let's finish off this headache today and be free from tomorrow. In spite of innumerable points, in the end everything is zero. I am the only Reality, and only if you love me will you find me. This state is beyond the realm of the mind, beyond intellect. I am trying to explain this Truth to you in different ways, but it is of no use. Unless you love me, you will never find me. How to love me? We will deal with that point. Let me see who dares to love me. I have explained the same things to the Gujarati, Telugu and Hindi groups, and I will now see who from this group comes forward to receive this gift from me.

Baba cited the example of the sun, whose rays fall everywhere, but he who is closeted inside a room does not benefit from its rays. Similarly, those who shelter themselves under a mental umbrella never enjoy the shower of grace from Baba, which is always present.

Then he said: How Babajan made me realize my Real State, how I felt upon attaining it, how Upasni Maharaj brought me down to normal consciousness — these are matters about which you will be pleased to hear.

I am happy to see Yeshwant Rao, [Shantaram] Tipnis and [Nusserwan] Bharucha here from Sakori. Godavri Mai is in Sakori. No one in the world has the heart she has! No one is equal to her purity of heart. Still, God-realization is quite another matter. I am talking about the quality of her heart. When the Gujarati group was here, Godavri came to Meherabad. I told her that when I was Krishna, she was Yashoda [Krishna's adopted mother]. I also told her that after the sahavas I would visit Sakori and stay there for a few days, but that she herself should cook food for me, so that I may enjoy my rest. When she heard me say this, she was so happy about it. But now when I wanted to go there, she has gone to Surat for her program.

Godavri sent a letter through Yeshwant Rao saying she would be happy if I would come to Sakori for at least seven days in the month of January. She expressed her regrets at being unable to be of service to me as arranged, but said that as she was Baba's mother, Baba the child should listen to and please her! I was happy to receive her letter, but have no time to spare in January, because I have promised my sahavas to women at different places. But her letter set me thinking: should I give sahavas to women, or myself stay in Yashoda's sahavas?

Baba asked Vishnu to read Godavri's letter in Marathi, and when he had done so, Baba continued:

Why did I say that in [purity of] heart Godavri Mai has no equal in the whole world? The first point is that there is not the slightest trace of ego in her. No one but I could know that, and it is not a joke not to have ego. From head to foot, she is full of love. And this, too, is no joke!

Maharaj was perfect. He knew about his past association with Godavri. It is not the present that counts. It is past connection. What I say is true, that when I was Krishna, she was Yashoda. Now I am in a fix whether to go to Sakori or give sahavas to women lovers at various places in India. They are eager for it because I am planning to remain in seclusion for a year when I will see no one.