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디바인 드림(잠-꿈-생-사)

아스트랄 세계와 영적인 체험과 진보 - 메허 바바

by 有然(유연) 2022. 1. 13.


아스트랄체와 존재
아스트랄 월드 - 메허 바바


메허 바바

하급 영은 물리적 형태가 없는 존재로서 산스카라가 지워져야 합니다. 그들은 미완성 산스카라가 해결될 때까지 사후에 발전할 수 없습니다. 결과적으로 그들은 낮은 아스트랄계를 떠돌아다닌다. 이러한 이유로 그들은 살아있는 사람들에게 괴롭힘의 원천입니다. 한 남자가 사십 년을 살 예정이었지만 서른 살이 되었을 때 자살을 한다고 가정해 봅시다. 결과적으로, 표현되지 않은 산스카라의 나머지 10년 동안 그의 정신은 낮은 계에 거주하며 때때로 어떤 사람들에게는 영이나 유령으로 보입니다.
집회를 열거나 죽은 자와 이야기하는 것은 대단한 일이 아닙니다. 왜냐하면 그러한 영혼은 항상 이 살아있는 차원에 있기 때문입니다. 더 높은 차원의 영혼뿐만 아니라 자살한 이 유령과 대화하는 고급 요기 및 무니가 있습니다. 이 진보된 영혼들은 매체를 사용하지 않고 소통합니다. 그들은 두 가지 수준에서 살고 있습니다.

1925년 6월 2일, 메헤라바드, LM2 p720
유령은 자살하고 몸이 없는 사람들입니다. 그들은 다른 몸에 들어갔다가, 그 안에 들어가는 자의 몸이 원하는 대로 하게 한다.
1927년 12월 15일, Ahmednagar, LM3 p994
Gross는 Subtle의 결과이고 후자에 의존하지만 Subtle은 Gross와 완전히 독립적입니다... 점진적으로 그러나 완전한 의식으로 경험을 시작한다는 것은 미묘한 우주를 첫 번째 신비로운 여행으로 시작하는 것을 의미합니다. 다시 말해서, 영혼이 마음과 미묘한 기관을 매개로 완전한 의식 속에서 미묘한 영역을 경험하기 시작할 때, 마치 세상의 사람이 마음과 육안을 매개로 경험하는 것처럼, 완전한 의식의 전체 영역 - 그는 도에 들어가 어느 정도 영지를 획득했다고 말할 수 있습니다.
첫 번째 여행의 일곱 단계 또는 평면 중 처음 네 개는 미묘한 영역에 속합니다. 그러나 이것이 죽은 자의 영혼과의 의사 소통 및 엿보기가 미묘한 영역의 경험에 해당한다는 것을 의미하지는 않습니다.

어떤 면에서는 평범한 꿈도 미묘함의 무의식적 경험이기도 합니다. 왜냐하면 모든 사람은 꿈꾸는 상태에서 필연적으로 자신의 미묘체를 실제로 사용하기 때문입니다. 그러나 주목해야 할 것은 그 몸을 통해 우리는 오직 그로스에 관련된 다른 감각과 사건을 경험합니다. 다시 말해 일상적인 꿈꾸는 상태는 잠재의식 상태에서 미묘한 수단을 통해 총체적인 것을 경험하는 것이다.

물론 죽은 자의 영과의 의사 소통에 관한 경우는 꿈꾸는 상태의 경우와 동일하지 않습니다. 평범한 꿈을 꾸고 있는 상태에 있는 사람이 무의식적으로 자신의 미묘한 몸을 사용하여 대구에 관한 다양한 감각을 경험하는 것처럼 어떤 경우에는 인간이 의식적으로 대뇌를 사용하여 반미세 영역의 경험을 얻을 수 있습니다. . 그리고 이것은 죽은 자의 영혼과 의사 소통을 하거나 살짝 엿볼 수 있는 것과 같습니다. 그러므로 영의 의사소통은 의식 상태에서 총체적 수단을 통한 반미묘의 경험입니다. 영지, 미묘한 구체 및 평면과 아무 관련이 없기 때문에 그것은 신성한 길에서 진보의 표시가 전혀 아닙니다.

미묘함과 반미묘함 사이에는 차이의 세계가 있습니다. Semi-Subtle은 Gross와 Subtle 구 사이의 연결입니다. 모든 인간의 영혼(네 번째 계 또는 첫 번째 여행의 단계를 넘어 간 사람들을 제외하고)은 이 반미묘 영역에 옵니다. 그리고 그들의 sanskaras에 따르면, 그들은 천국이나 지옥으로 가고, 그곳에서 그들은 반드시 그것을 의식하지 않고 다시 반미묘 영역으로 돌아갑니다.

There lies a world of difference between the Subtle and the Semi-Subtle. The Semi-Subtle is the link between the Gross and the Subtle spheres. The spirits of all human beings (with the exception of those who have gone beyond the fourth plane, or the stage of the first journey) come to this Semi-Subtle sphere. And according to their sanskaras, they either go to heaven or to hell, from which they again return to the Semi-Subtle sphere, without, however, necessarily being aware of it.

Gross sphere에 있는 사람들과 의사 소통을 시작할 가능성이 있는 것은 Semi-Subtle sphere의 '대기실'에 있는 영혼입니다. 그들은 천국이나 지옥에 갈 지경에 이르렀을 수도 있고, 경우에 따라 천국이나 지옥에서 쾌락과 고통의 기간을 마쳤을 수도 있습니다. 또는 마지막 육체적인 죽음에 이어 환생을 직접 기다리고 있을지도 모릅니다. 그러나 많은 사람들이 믿는 것처럼 항상 수학적으로 정확하지는 않지만 의사 소통할 수 있는 것은 이러한 영들뿐입니다.

As to the various descriptions of the conditions prevailing in the Semi-Subtle sphere and in heaven or hell, which are purported to come from such spirits, some of these are in some way or other true. But it is not proper to attach importance to them. The Semi-Subtle sphere, and even heaven and hell, and the respective happiness and sufferings in them, are not of real existence. The experiences in the Semi-Subtle are like those in a dream. And heaven and hell are nothing but states in which the jeevatma (individual soul), according to his good or bad sanskaras, experiences Subtle enjoyments and miseries respectively through the Subtle organs. When the jeevatma gets Self-realised, heaven and hell are found to have been imaginary existences, just as one, who in the dreaming state enjoys and suffers, finds the dream experiences devoid of reality when one gets up.

그러한 영들로부터 왔다고 주장되는 반미구(Semi-Subtle sphere)와 천국이나 지옥에 있는 상태에 대한 다양한 설명에 관해서, 이들 중 일부는 어떤 면에서 또는 다른 사실입니다. 그러나 그것들에 중요성을 부여하는 것은 적절하지 않습니다. 반미구, 천국과 지옥, 그 안에 있는 각각의 행복과 괴로움도 실재하는 것이 아니다. Semi-Subtle에서의 경험은 꿈속의 경험과 같습니다. 그리고 천국과 지옥은 지바트마(개인 영혼)가 자신의 좋은 산스카라에 따라 미묘한 기관을 통해 각각 미묘한 즐거움과 불행을 경험하는 상태에 불과합니다.
지바트마가 자아실현을 하면 천국과 지옥은 마치 꿈을 꾸는 상태에서 즐기고 괴로워하는 것과 같이 상상의 존재였음을 알게 된다.

세속적인 사람들은 더 높은 영들,
the Subtle, Mental and Super-Mental spheres.
즉  기운적, 정신적, 초정신적 영역에 속한 영들과 결코 소통할 수 없습니다.
서틀 영역의 에너지 영들과 또한
어떤 경우에는 멘탈 영역의 영들이 환생해야 하지만,
그들은 언제라도 반에너지(아스트랄) 영역에 머물 필요가 없습니다.
영적으로 진보한 사람은
물론 육신이 없는 진보된 영들과 의사소통할 수 있지만 그렇게 하지 않습니다,
왜냐하면 그것이 불필요하기 때문입니다.
영성은 영매술이나 죽은 자의 영과 소통하는 것과 아무 관련이 없습니다.

Worldly people can never enter into communication with higher spirits, i.e. spirits belonging to the Subtle, Mental and Super-Mental spheres. For though the spirits of the Subtle and also, in some cases, of the Mental spheres, have to reincarnate, they don’t have to stay in the Semi-Subtle sphere at any time. Spiritually advanced persons can, of course, communicate with advanced disembodied spirits, but they do not do so, for it is unnecessary. Spirituality has nothing to do with spiritism or communication with the spirits of the dead.

from notes dictated by Meher Baba, before March 1930, ST p8-9
Another version: Ms 2:3 p8-15, IL p18-21


1930년 3월 이전에 Meher Baba가 구술한 메모에서 발췌, ST p8-9
다른 버전: Ms 2:3 p8-15, IL p18-21
세 개의 세계 또는 평면이 있으며 이에 대응하여 세 개의 몸, 즉 거친 것, 미묘한 것, 정신이 있습니다. 이러한 세계나 평면은 장소나 구체의 개념과 혼동되어서는 안 됩니다. 진화의 목적은 완전한 의식과 인간 형태의 달성과 함께 제공됩니다. 인간의 몸과 동시에 미묘하고 멘탈적인 몸이 나타난다.
아스트랄체(Astral body)라고 하는 또 다른 신체가 있는데, 죽은 후에도 오래 지속되며 미묘계의 7개 영역 중 하위 하위 영역 또는 하위 영역에 속합니다. 그것은 미묘하고 총체적인 평면이나 세계와 연결되어 있습니다. 아스트랄체는 모든 면에서 인체의 복제품입니다. 아스트랄체와 마찬가지로 그로스 바디도 마찬가지입니다. 전자는 형태가 있지만 기관이 정의되지 않은 미묘체와 달리 증기 또는 연기가 자욱합니다.
이 몸은 천국과 지옥, 향락과 괴로움을 경험하고, 육신에 있는 동안 얻은 산스카라가 다 소모되자마자 아스트랄체는 파괴되어 미체에 희미한 인상을 남깁니다.

1930년대? 아 15: 3 & 4 p62
당신의 거친 눈으로 찬지를 본다면, 당신은 그의 모습을 봅니다 _ 그를 둘러싸고 있는 어떤 색도, 원도 없습니다. 그러나 당신이 집중하고 당신의 미묘한 눈을 통해 그를 볼 수 있다면, 당신은 색깔이나 표시가 없는 희미한 형태, 약간 파랗거나 칙칙한 그의 아스트랄 형태를 볼 수 있습니다. 그러나 당신이 정신 의식을 개발하고 정신의 눈을 통해 그를 본다면, 당신은 그를 하나로 혼합된 일곱 가지 색의 원의 형태로 보게 됩니다. 이것은 마스터만 볼 수 있습니다. 색상은 상상이 만들어낸 산스카라 때문입니다. 왜 7가지 색상인가요? 에너지와 하늘 또는 공간(프란과 아카쉬) 사이의 첫 번째 충돌이 일어났을 때, 그것은 일곱 가지 색을 가진 원, 불꽃을 만들었습니다. 이러한 모든 불꽃에는 7가지 색상이 있습니다.
전자 이전에도 태초에 하나의 형태가 있다는 것을 아무도 모릅니다. 하지만 어떤 이름을 지어야 할까요? 공간으로 들어가는 에너지의 충돌이 이 첫 번째 형태를 만들었습니다.

1936년 7월 11일, 라후리, LM6 p2021
Garrett Fort: 아스트랄 여행은 어떻습니까? 바바: 아스트랄 여행은 의식적으로든 무의식적으로든 사람들에 의해 이루어지지만 진정으로 중요한 것은 의식적으로 수행되는 것입니다. 당신은 실제로 육신을 멀리하고 미묘한 몸을 가지고 미묘한 몸의 눈으로보고 미묘한 몸의 코로 냄새를 경험합니다.
잠을 잘 때 꿈에서 이 육체는 사용되지 않고, 보고, 냄새 맡고, 듣고, 맛보는 등의 일을 합니다. 당신은 그것을 미묘체로 하지만 의식하지는 않습니다.

의식적으로 할 때 실제로 몸에서 멀어지는 것을 경험하게 됩니다. 당신은 냄새를 맡고, 먹고, 듣고, 느끼고, 꿈에서처럼 막연하게가 아니라 총체로하는 것처럼 구체적으로 모든 것을 수행합니다. 그러면 실제로 몸을 망토처럼 느낄 수 있습니다. 벗었다가 옷처럼 입는 것입니다. 사실 이것은 단순한 상상이 아닙니다.

1937년 3월 14일, Nasik, LM6 p2138
또 다른 버전, LA p181
Garrett Fort: 소유란 무엇을 의미합니까?
Baba: 사람의 산스카라가 완전히 소진되기 전에 몸 전체가 강제로 떨어지는 특정 경우가 있습니다. 사람이 자살하는 경우도 마찬가지입니다. 몸은 떠났지만 모든 인상의 기세는 계속된다. 그 사람은 이제 유령입니다. 귀신은 먹고 싶은 것, 먹고 싶은 것 등을 아주 아주 아주 심하게 원합니다. 다른 사람의 몸에 들어가 부자연스러운 자원이 필요할 정도로. 그것은 기회를 기다리고 있습니다. 당신이 마시는 것을 발견하면 당신의 몸을 통해 술을 마심으로써 욕망을 충족시킵니다. 그것이 분노를 경험해야 할 때, 당신이 화났을 때 그것은 당신, 당신의 몸을 통해 그것을 경험합니다. 이건 사실이다.

1937년 3월 14일, 나식, LM6 p2139
귀신을 두려워하는 이유는 무엇입니까? 귀신은 육체가 없는 인간을 말하며, 그 육체가 없는 상태에서 그는 전생의 산스카라가 지속되는 한 남아 있어야 한다. 그런 다음 그는 또 다른 탄생을 맞이합니다.유령은 비참합니다. 그들도 우리와 마찬가지로 욕망이 있습니다. 그들은 욕망을 충족시키기 위해 인간과 접촉하려고 노력합니다. 어둡고 고요할 때 그들의 미묘하고 연기가 자욱한 몸이 투명해집니다. 당신은 Gross, Subtle 및 Mental 몸을 가지고 있습니다. 그들은 미묘하고 정신적인 몸만 가지고 있습니다. 그러나 이들은 총액만큼 제한되지 않습니다. 펼쳤을 때 그들의 미묘한 몸체는 위쪽과 옆쪽으로 모든 방향으로 뻗어 있습니다. 그런 사람들을 보면 떨리고 비명을 지르게 됩니다. 주변 환경, 어둠, 조용함에 따라 볼 수 있습니다. 그들의 몸은 커지고 줄어들 수 있습니다. 그렇기 때문에 꿈에서 미묘한 몸은 어디든지 뻗고 늘어납니다. 또한 주변 환경, 시간, 빛, 사진 작가에 따라 적절한 조건에서 촬영할 수 있습니다.
이 육신의 영들은 살아있는 인간과 접촉하기를 원합니다. 담배를 많이 피우는 라노가 몸이 없고 어떤 이유에서인지 유령이 된다면, 그녀는 특정 산스카라를 다 쓸 때까지 또 다른 육체를 얻지 못합니다. 1년 또는 100만 년 후에 사용할 수 있습니다. 모든 것은 산스카라를 보내기 위해 만들어진 연락처에 달려 있습니다.

예를 들어, Rano는 담배를 피우고 싶어합니다. 그녀는 키티가 담배를 피우는 것을 봅니다. 그녀도 담배를 피우고 싶어하며 키티에게 담배를 피우기 위해 연락을 시도합니다. 그러나 Subtle body에 의한 Gross body와의 접촉은 거의 불가능합니다. 키티는 미묘한 몸의 존재를 느끼고 두려워합니다. 하지만 불쌍한 라노는 담배를 피우고 싶을 뿐입니다. 어떤 경우에는 유령인 그녀, Rano가 너무 절망적이어서 Kitty가 조금이라도 잠을 자도록 고개를 끄덕일 때까지 기다렸다가 Kitty의 전신을 통해 담배를 피웁니다.

미묘함은 어떤 육체나 사물에도 들어갈 수 있습니다. 그것이 당신에게 들어올 때, 당신은 그것을 알지도 못하고 전혀 영향을 받지 않습니다. 그러나 그것은 당신이 의식이 없을 때, 자고 있을 때만 당신의 몸에 들어갈 수 있습니다. 노리나가 의식이 없는 상태에서 얼마나 많은 영혼들이 차를 마셨을까? 그러나 영은 아무 힘이 없고 너희 속에 거하거나 소유하지 아니하고 바람과 같이 가느니라. 그리고 그것은 때때로 발생합니다. 그것에 대해 생각하지 마십시오. 중요하지 않고, 사소하고, 중요하지 않습니다.

때때로 당신은 아무 이유 없이 화를 냅니다. 이것은 당신을 통해 분노의 상카라를 보내고 싶어하는 어떤 영혼일 수 있습니다. 그러나 이것은 너무 중요하지 않으며 생각할 가치가 없습니다. 우리 몸은 세균으로 가득 차 있지만 우리는 그것에 대해 생각하지 않습니다. 우리가 그렇게 하고 그것을 마음속에 그리려고 하면 우리는 미쳐버릴 것입니다.

마스터들은 이 영혼들에게 너무 괴로워합니다. 당신은 전혀 모릅니다. 그들은 해방을 위해 나를 만지기를 원하고 그들은 그렇게합니다.

1940년 11월 11일, 실론,
LM7 p2636-2637
귀신을 두려워하지 마십시오. 그들은 실질적인 해를 끼치 지 않습니다. 분위기는 감동으로 가득 차 있습니다. 때때로 영의 존재를 느낀다고 생각할 때, 그것은 실제 영이 아니라 당신이 느끼는 장소의 인상입니다.
1942년 12월, Lonavla, LM8 p2825
오라(Aura)는 개인의 마음에 수집되고 저장된 생각과 행동의 총체적인 인상을 정신적으로 반영한 것입니다. 인상이 있는 한 Aura는 7가지 색상으로 구성된 미묘한 분위기의 봉투로 항상 존재합니다. 모든 면에서 똑같은 두 사람은 없지만 모두 공통된 신체적 특징을 가지고 있습니다. 마찬가지로, 개별 인상의 집합체는 양적으로나 질적으로 서로 다르지만 모든 Aura는 모두에게 공통적인 7가지 색상으로 구성됩니다.
개인의 아우라의 이 7가지 색상은 각 개인의 총 인상에 해당하는 7가지 주요 범주를 나타냅니다. 따라서 모든 개별 오라는 7색 원의 이미지입니다. 각 오라는 개인의 지배적인 인상에 따라 7가지 색상의 비율이 다른 것과 다릅니다.

마찬가지로 각 Aura는 두 가지 주요 색상 사이의 경계에서 색상 형성이 다릅니다. 예를 들어, 빨간색은 주로 음탕한 행동으로 구성된 인상을 가진 남자의 아우라에서 가장 두드러진 색입니다.

PL p58
그런 아스트랄 세계는 없습니다. 아스트랄 세계는 미묘한 세계의 일부가 아닙니다. 그러나 그로스 세계와 미묘 세계 사이에는 이른바 아스트랄 세계를 형성하는 7개의 외피가 있으며, 이것이 이 두 세계를 연결하는 역할을 합니다. 총 의식 영혼은 총체와 미묘함을 연결하는 아스트랄체를 가지고 있다고 말할 수 있습니다.
Astral은 Gross 위에 Subtle의 각인이라고 부를 수 있습니다. 이 각인은 Gross도 Subtle도 아닙니다. 잠자는 동안, 평범한 꿈의 상태에서 우리는 아스트랄체가 아닌 잠재의식적으로 미신과 함께 대세계의 인상을 경험합니다. 아스트랄체를 매개로 경험한 아스트랄계의 모든 경험은 꿈처럼 하찮다.

육체가 분해된 후, 영혼은 아스트랄체에서 아스트랄의 세계를 경험합니다. 이것은 영혼의 아스트랄 여행이라고 할 수 있습니다. 영혼이 체화되면 아스트랄체는 버려지고 새로운 그로스 바디와 함께 새로운 아스트랄체를 얻습니다. 그러나 그것이 구체화되지 않는 한, 그 미묘하고 멘탈적인 몸은 그것이 구체화된 상태에 있을 때 축적된 인상에 따라 아스트랄체의 매개체를 통해 천국이나 지옥의 상태를 경험한다.

영적 경로는 영혼이 미묘한 세계의 첫 번째 차원을 경험하기 시작할 때 의식의 진화와 함께 시작되며, 단지 거친 세계에서 아스트랄 현상에 접근할 수 있을 때는 아닙니다. 영혼이 미묘 세계의 첫 번째 차원을 완전히 경험하는 단계에서 미묘와 그로스를 연결하는 아스트랄 칼집이 영원히 끊어집니다.

예의:http://www.meherbabadnyana.net/


THE ASTRAL WORLD

Meher Baba

Lower spirits are those beings without physical forms whose sanskaras remain to be wiped out. They cannot progress after death until their unfinished sanskaras are worked out. As a consequence, they wander about on the lower Astral plane. For this reason, they are a source of harassment to living people.Suppose a man is destined to have a life span of forty years, but he commits suicide when he is thirty. Consequently, for the remaining ten year period of unexpressed sanskaras, his spirit inhabits the lower planes, and at times is seen by some people as a spirit or ghost.
To hold seances or to talk with the dead is no great thing, because such spirits are always among us on this living plane. There are advanced yogis and munis who converse with these ghosts who have committed suicide, as well as with the spirits of the higher planes. These advanced souls communicate without using a medium. They live on both levels.

2 June 1925, Meherabad, LM2 p720
Ghosts are people who have committed suicide and have no body. They enter another body, and then make the body of whomsoever they enter do as they wish.
15 December 1927, Ahmednagar, LM3 p994
Although the Gross is the outcome of the Subtle and is dependent on the latter, the Subtle is completely independent of the Gross…To begin experiencing gradually but with full consciousness the Subtle universe means getting initiated into the first mystical journey. In other words, when a soul, through the media of the mind and the Subtle organs, begins to experience in full consciousness the Subtle sphere – just as a man of the world experiences, through the media of the mind and the Gross organs, the Gross sphere in full consciousness – he can be said to have entered the Path and acquired some gnosis.
Of the seven stages or planes of the first journey, the first four belong to the Subtle sphere. But this does not mean that communications with and glimpses of the spirits of the dead amount to an experience of the Subtle sphere.

In a way, even an ordinary dream is also a subconscious experience of the Subtle, because everyone necessarily makes an actual use of one’s Subtle body in the dreaming state. But be it noted, through that body one experiences different sensations and happenings pertaining to the Gross only. In other words, the ordinary dreaming state is the experiencing of the Gross through the Subtle means in the subconscious state.

Of course the case regarding communications with the spirits of the dead is not the same as that of the dreaming state. Just as a man in the ordinary dreaming state uses his Subtle body subconsciously, and thereby experiences different sensations pertaining to the Gross sphere, so in certain cases a man can consciously so use his Gross organs as to get the experiences of the Semi-Subtle sphere. And this amounts to being able to have communications with, or getting glimpses of, the spirits of the dead. Therefore spirit communication is the experience of the Semi-Subtle through the Gross means in the conscious state. It is not at all a mark of advancement on the divine Path, as it has nothing to do with the gnosis, the Subtle sphere and the planes.

There lies a world of difference between the Subtle and the Semi-Subtle. The Semi-Subtle is the link between the Gross and the Subtle spheres. The spirits of all human beings (with the exception of those who have gone beyond the fourth plane, or the stage of the first journey) come to this Semi-Subtle sphere. And according to their sanskaras, they either go to heaven or to hell, from which they again return to the Semi-Subtle sphere, without, however, necessarily being aware of it.

It is the spirits that are in the ‘waiting room’ of the Semi-Subtle sphere who are likely to enter into communications with those who are in the Gross sphere. They may either be on the point of going to heaven or hell, or may have finished their terms of pleasure and pain in heaven or hell, as the case may be. Or they may be directly awaiting reincarnation following the last physical death. But it is only these spirits that can be communicated with, though not always with a mathematical precision as believed by many.

As to the various descriptions of the conditions prevailing in the Semi-Subtle sphere and in heaven or hell, which are purported to come from such spirits, some of these are in some way or other true. But it is not proper to attach importance to them. The Semi-Subtle sphere, and even heaven and hell, and the respective happiness and sufferings in them, are not of real existence. The experiences in the Semi-Subtle are like those in a dream. And heaven and hell are nothing but states in which the jeevatma (individual soul), according to his good or bad sanskaras, experiences Subtle enjoyments and miseries respectively through the Subtle organs. When the jeevatma gets Self-realised, heaven and hell are found to have been imaginary existences, just as one, who in the dreaming state enjoys and suffers, finds the dream experiences devoid of reality when one gets up.

Worldly people can never enter into communication with higher spirits, i.e. spirits belonging to the Subtle, Mental and Super-Mental spheres. For though the spirits of the Subtle and also, in some cases, of the Mental spheres, have to reincarnate, they don’t have to stay in the Semi-Subtle sphere at any time. Spiritually advanced persons can, of course, communicate with advanced disembodied spirits, but they do not do so, for it is unnecessary. Spirituality has nothing to do with spiritism or communication with the spirits of the dead.

from notes dictated by Meher Baba, before March 1930, ST p8-9
Another version: Ms 2:3 p8-15, IL p18-21
There are three worlds or planes, and corresponding to them, there are three bodies, the Gross, the Subtle and the Mental. These worlds or planes should not be mixed up with the idea of place or sphere. The purpose of evolution is served with the attainment of the human form plus full consciousness. Simultaneous with the human body, the Subtle and Mental bodies make their appearance.
There is also another body, called the Astral body, which persists long after death, and belongs to the Sub-Subtle or lower of the seven regions of the Subtle plane. It is connected with both the Subtle and Gross planes or worlds. The Astral body is exactly the replica of the human body in all details. As is the Astral body, so will be the Gross body. The former is vapory or smoky in appearance, unlike the Subtle body, which has form, but no defined organs.
The experience of heaven and hell, enjoyment and suffering, is undergone by this body, and no sooner are the sanskaras acquired while in the Gross body spent up, than the Astral body is destroyed, leaving faint impressions on the Subtle body.

1930s? Aw 15: 3 & 4 p62
If you see Chanji with your Gross eyes, you see his figure _ no circle, no colors surrounding him. But if you concentrate and can see him through your Subtle eyes, you can see his Astral form without color or mark, a faint form, a bit blue or grayish. If, however, you have developed Mental consciousness and see him through your Mental eye, you see him in the form of a circle with seven colors, all blended together in one. This can only be seen by a master.Colors are due to sanskaras created by imagination. Why seven colors? When the first clash between Energy and the Heavens or Space (Pran and Akash) took place, it created a spark, a circle which had seven colors. All such sparks have seven colors.
No one knows that even before the electron, there is one form in the beginning. But what name to give it? The clash of Energy entering Space created this first form.

11 July 1936, Rahuri, LM6 p2021
Garrett Fort: What about Astral journeys?Baba: Astral journeys are taken by persons consciously and unconsciously, but those that really matter are the ones done consciously. You actually experience being aloof from the Gross body and having a Subtle body, and seeing with the eyes of the Subtle body, and smelling with the nose of the Subtle body.
In a dream when you sleep, this physical body is not used, and yet you see, smell, hear, taste, etc. You do it all with the Subtle body, but not consciously.

When you do it consciously, you actually experience being aloof from the body. You smell, you eat, you hear, you feel, doing it all as concretely as you do with the Gross body, not vaguely as in dreams. You can then actually feel the body as a cloak – you take it off and put it on like a garment. Actually – this is not just imagination.

14 March 1937, Nasik, LM6 p2138
Another version, LA p181
Garrett Fort: What is meant by possession?
Baba: There are certain cases where the Gross body is compelled to drop before the person’s sanskaras are completely used up. Such is the case when a person commits suicide. The body is gone, but the momentum of all the impressions goes on. The person is now a ghost. The ghost wants to drink, eat, etc., very, very badly. So much so that it takes to unnatural resources by entering someone else’s body. It awaits its opportunity. When it finds you drinking it satisfies its desire by drinking through you, your body. When it has to experience anger, then when you are angry it experiences it through you, your body. This is a fact.

14 March 1937, Nasik, LM6 p2139
Why be afraid of ghosts? A ghost means a human being without a body, and in that bodiless state he has to remain as long as the sanskaras of his previous birth last. Then he takes another birth.Ghosts are miserable. They have desires, like any of us. They try to come in contact with human beings to fulfill their desires. When it is dark and silent, their Subtle, smoky bodies become transparent. You have Gross, Subtle and Mental bodies. They have only Subtle and Mental bodies. but these are not as limited as the Gross. When stretched out, their Subtle body stretches out in all directions – upward and sideways. That makes you shiver and scream when you see them like that. Depending on their surroundings, darkness and quietude, they can be seen. Their bodies can enlarge and shrink. That is why in dreams the Subtle bodies go anywhere, stretching out and out. They can also be photographed in suitable conditions, depending upon the surroundings, time, light, and the photographer.
These discarnate spirits wish to contact living human beings. If Rano, a heavy smoker, has no body, and for some reason becomes a ghost, she does not get another physical body until certain sanskaras are spent. They may be spent in one year or a million years. All depends on the contacts made to spend one’s sanskaras.

For instance, Rano has her craving for smoking cigarettes. She sees Kitty smoking. She, too, wants to smoke, and tries to contact Kitty to have a cigarette. But contact with a Gross body by the Subtle body is almost impossible. Kitty feels the presence of a Subtle body and is scared. But poor Rano only wants to have a smoke. In some instances, she, Rano the ghost, becomes so desperate that she waits until Kitty nods to sleep even the tiniest little bit, and then smokes through Kitty’s Gross body.

The Subtle can enter any Gross body or thing. When it enters you, you don’t even know it, and are not at all affected. But it can only enter your body when you are not conscious, when you are sleeping. How many spirits have been drinking tea through Norina when she is not conscious? But the spirit has no hold, it does not reside in you or possess you, but just goes like the wind. And it only happens sometimes. Don’t think about it, or you will go mad. It is of no importance, so trivial, so insignificant.

Sometimes you feel angry for nothing. This might be some spirit wanting to spend sankaras of anger through you. But this is so unimportant, not worth thinking about. Our bodies are full of germs, but we don’t think about it. If we did, and tried to picture it in our minds, we would go mad.

Masters are so bothered by these spirits, you have no idea. They want to touch me for liberation, and they do.

11 November 1940, Ceylon,
LM7 p2636-2637
Don’t be afraid of ghosts. They don’t do any real harm. The atmosphere is full of impressions. Sometimes when you think you feel the presence of a spirit, it is not the actual spirit but the impressions of the place that you feel.
December 1942, Lonavla, LM8 p2825
An Aura… is the mental reflection of the aggregate impressions of thoughts and actions gathered by and stored in an individual mind. As long as the impressions are there, an Aura is always there, as an envelope of Subtle atmosphere comprised of seven colors, which remain more or less prominent according to the nature of each individual’s impressions.No two men are alike in all respects, and yet all have common physical features. Similarly, the aggregates of individual impressions differ from one another, both quantitatively and qualitatively, yet every Aura is comprised of seven colors common to all.
These seven colors of an individual’s Aura represent the seven principal categories corresponding to the aggregate impressions of each individual. Thus every individual Aura is an image of a circle of seven colors. Each Aura differs from the others in its proportion of each of the seven colors, according to the individual’s predominant impressions.

Likewise each Aura also differs in the color formation on the borders between every two predominant colors in it. For example, red would be the most prominent color in the Aura of a man whose impressions are predominantly made up of lustful actions.

PL p58
There is no Astral world as such. The Astral world is not a portion of the Subtle world. However, in between the Gross and the Subtle worlds there are seven sheaths which form the so-called world of the Astral, and this serves as a link between these two worlds. A Gross-conscious soul may be said to have an Astral body, which links the Gross with the Subtle.
The Astral may be called the imprint of the Subtle over the Gross, which imprint is neither Gross nor Subtle. In sleep, in the ordinary dream state, one experiences the impressions of the Gross world with the Subtle body subconsciously, and not with the Astral body. All experiences in the world of the Astral, experienced through the medium of the Astral body, are as insignificant as dreams.

After disembodiment, the soul experiences the world of the Astral in the Astral body. This may be said to be the Astral journey of the soul. When the soul gets embodied, the Astral body is shed, and with a new Gross body it gets a fresh Astral body. But as long as it does not get embodied, its Subtle and Mental bodies undergo the experiences of the state of heaven or hell through the medium of the Astral body, in accordance with the impressions that were accumulated while it was in an embodied state.

The spiritual Path begins only with the involution of consciousness, when the soul begins to experience the first plane of the Subtle world, and not when it just has access to the Astral phenomena from the Gross world. At the stage when the soul experiences fully the first plane of the Subtle world, the Astral sheath that linked the Subtle with the Gross is snapped for good.

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