본문 바로가기
메허 바바 묵상

나는 누구인가 - 아바타 메허 바바, 에인션트 원(고대의 존재)

by 有然(유연) 2022. 3. 16.


What I say is not mere words of intellect, but of Experience. They are not words coming from the mind, but from experience of the Beyond. I am the One, the Only One, and experience Myself one with all.
- Meher Baba

내가 말하는 것은 단지 지성의 말이 아니라,
체험의 말입니다.
그 말은 마음이 아니라, 초월의 체험에서 나옵니다.
나는 그 하나, 유일한 하나(유일자)이며,
모두와 하나인 나 자신을 체험합니다.

- 에인션트 원 메허 바바


“I am Father, I am Mother, Brother, Child, Beloved — whatever you take me to be — and I am God.”

나는 아버지, 나는 어머니, 형제, 자녀,
사랑받는 존재(Beloved)입니다.
당신이 나를 어떤 존재로 받아들이든 ㅡ
그리고 나는 하나님(I am God)입니다.

- AVATAR 메허 바바